23 March 2012
Category:
blog
/* */

“Już wkrótce”: budowa efektywnej strony teaser dla Twojego produktu

Często się zdarza że przed otwarciem nowego produktu, potrzebna jest strona teaser, czyli strona “Już wkrótce,” która przygotowuje do uruchomienia tego nowego produktu. Są cztery główne elementy z których powinna składać się ta strona, i najlepiej by było gdyby zdobyła wysokie oceny ze wszystkich. To może być trudne, i tak się zdarza że często takie strony mają tylko dwa lub trzy elementy. Ważne jest aby wziąć wszystkie elementy pod uwagę aby projektowanie stron internetowych było efektywne.

Te elementy to:

  • Pamiętliwość
  • Istnienie w sieci
  • Pożądanie
  • Możliwość zbierania danych

Po co mi taka strona?

Często widzimy różnego typu teasery na stronach internetowych, ale zastanów się, po co właściwie strona teaser? Tworzenie stron www nie różni się od tworzenia stron teaser, to i to wymaga sporo czasu i poświęcenia.

Teaser jest przydatny gdy się uruchamia nowy produkt. Informowanie zainteresowanych o przewidzianym produkcie jest przydatne ponieważ wtedy ludzie czekają na ten produkt i są w pewnym sensie z nim zapoznani. Im wcześniej i im więcej wiedzą o nim, tym lepiej dla Ciebie. Tworzysz wtedy erę oczekiwania i ludzie z chęcią czekają na wielkie otwarcie. Pamiętaj, ludzie lubią wiedzieć o nowościach przed czasem, więc skorzystaj z tego.

Skuteczne narzędzie motywacyjne

Motywacja jest pewnie ważniejsza od innych czynników. Gdy nad czymś ciężko pracujesz i nie masz gwarancji sukcesu, wątpienie w siebie i tracenie motywacji nie przychodzą z trudnością. Przez to często upadają obiecujące projekty i pomysły.

Informowanie i zbieranie adresów mailowych przed uruchomieniem produktu niszczy ten brak motywacji na dwa sposoby: po pierwsze, powoduje że Twój projekt istnieje w świecie i trudniej zrezygnować bo nie chcesz zawieść ludzi, i po drugie, rejestrowanie się przed czasem pokazuje Tobie że jest popyt na Twój produkt, i powoli znikają wątpliwości. Biorąc to pod uwagę, teaser jest konieczną częścią strategii internetowej każdego produktu.

Wiesz już dlaczego, ale pewnie zastanawiasz się teraz jak to zrobić?

Strategie teaserów

Stwórz mocną tożsamość

Pierwszy element dobrej strony teaser to pamiętliwość. Zadbaj o mocną markę, czyli o wszystkie wizualne atrybuty Twojego produktu, tak jak logo, kolory, czcionki, styl, grafika, itd. Po uruchomieniu produktu, strona może się różnić od teasera, więc mając mocną markę możesz zapewnić sobie ciągłości. Możesz mieć ładne logo i mocny kolor który będzie się kojarzył z tożsamością Twojej marki, ale nie musisz się trzymać jednego koloru. Zadbaj o całkowity wzór strony, o czcionki, o kolory, itd. Strona może być prosta, ważne aby się wyróżniała.

Użyj bajerów

Wzór Twojej strony może się wyróżniać jeśli wprowadzisz do swojej marki jakieś bajery, czyli coś czego inne strony nie mają. Ciężko jest czasem wymyślić coś czego inni nie mają już, ale dzięki takim bajerom, zyskasz na popularności w szybkim tempie. Pomyśl o animacji na stronie, którą możesz stworzyć przez CSS. Animacje czasem są denerwujące na stronach, ale pasują na teaserach. Pomyśl o opowiedzeniu historii swojego produktu i o przedstawieniu informacji o nim w ciekawy sposób.

Skorzystaj z potęgi stron społecznościowych

Strony społecznościowe jak Twitter, Facebook, oraz Google+ pomogą podczas etapu “Już wkrótce.” Użycie takich stron w sieci pomaga zebrać zainteresowane osoby przed uruchomieniem strony. Możesz dodać linki do tych portali na swojej strony, które zapewnią że ludzie będę wiedzieli na bieżąco o nowościach, albo stwórz mailing listę na którą zainteresowani mogą się zapisać aby dostawać maile z aktualnościami. Pozwól aby inni mieli dostęp do strony i aby mogli ją dalej linkować np. klikając na “Lubię to” lub “Tweet”.

Daj coś od siebie

Ludzie podzielą się Twoim teaserem w sieci jeśli wiedzą że coś dostaną z powrotem, np. jeśli zaproszą na stronę jakąś ilość znajomych, dostaną coś w nagrodę. Nie musi to być nagroda pieniężna, wystarczą darmowe ikonki i inne drobiazgi do pobrania, lub dodatkowe punkty czy dostęp do produktu. Raczej nic nie stracisz, a możesz dużo zyskać.

Spraw, aby ludzie to chcieli

Możesz korzystać z różnych metod, ale nic nie zdziała cudów jeśli ludzie zwyczajnie nie zechcą Twojego produktu. Jeśli nie dowiedzą się do czego produkt służy i w czym jest lepszy od innych, mogą się nie podzielić teaserem z innymi bo nie będą wiedzieli właściwe po co chcą czekać na uruchomienie strony. Z tego powodu, wiele teaserów nie zdaje egzaminu – ponieważ nie sprawiają że chcesz korzystać z tego produktu. Najłatwiejszy sposób to wyjście na przód i powiedzenie co Twój produkt robi. Pokaż screen shoty (zrzuty ekranu), wklej filmik lub zdjęcia, lub opisz wszystko w ciekawy sposób. Jeśli teaser jest atrakcyjny, ludzie pomyślą że produkt też będzie.

Zbieranie danych

Jeśli teaser będzie efektywny już w sieci, pojawi się nowy kłopot, czyli co zrobić z gośćmi na stronie? Najłatwiej byłoby pozbierać adresy mailowe i dodanie ich do swojej listy mailowej. Możesz także podzielić się ankietami z gośćmi lub pozwolić aby czatowali z Tobą na żywo.

Co dalej?

Teaser to tylko część sukcesu. Efektywna kampania przed uruchomieniem produktu to także konto na Twitterze, strona na Facebooku, blog, itd. Teaser jest jednostronny, natomiast na tych wyżej wymienionych stronach, ludzie mogą komentować, tweetować, lub polubić Twój produkt. Dzięki nim, zdobędziesz komentarze i opinie które pomogą pozbierać nowe pomysły i poprawić produkt tak, aby jeszcze bardziej odpowiadał użytkownikom.